//

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen met betrekking tot het bestellen, de collecties, de kwaliteit en leveringen vind je hier. Op basis van deze vragen beantwoorden we hoe, het waarom en wanneer. Doorlopend zullen we hier steeds meer antwoorden plaatsen die van belang zijn en eenvoudig te vinden via  verschilende categorieën zoals:

Veel informatie is dan ook te vinden op één van onze productpagina's met betrekking tot onderhoud, materialen of gebruiksinformatie. Andere informatie met betrekking tot de afhandeling, verzending of procedures online zullen we hier ook zo duidelijk mogelijk bespreken en uitleggen.

 

Productinformatie

1. Ik kom wat lastige termen tegen, wat betekenen deze?

Knock down
Knock down is een Engelse term en staat voor “ingepakt” , het betekend dat dit product als bouwpakket in doos wordt aangeleverd en deze door u zelf in elkaar gezet dient te worden.

Polywood
Een weerbestendig materiaal,  van poreus gespoten kunststof in de vorm van latten die zeer veel op houten latten kunnen lijken, zie ook onze materiaalpagina: Polywood

FSC
FSC staat voor Forrest Stewardship Council en betreft vaak de certificering voor goedgekeurd en duurzaam gekapt hout, zie ook de pagina : FSC

Spraystone
Spraystone is een glasblad dat is voorzien van een coating met steengruis in een speciale hars zodat het lijkt op een stenen blad, maar veel lichter is.

Wicker
Wicker is de Engelse term voor vlechtwerk, en betreft voor tuinmeubelen veelal de Kunststof HDPE draden waarmee de tuinmeubelen gevlochten worden.

U-frame
Een deel van een tafelframe in de vorm van een U (of n) in feite een rechthoekig of vierkant frame met 1 open zijde dat tegen elkaar bevestigd wordt en zeer stevig is qua construktie doordat de haaks tegen elkaar geplaatste poten elkaar versterken.

Kruispoot
Gekruiste constructie onder een Tuintafel in de bekende X- vorm, stevig en stabiel, met op de hoeken ruimte onder het blad.

2. Welke tuinkussens passen op mijn stoelen?

Tuinmeubelen zijn er in vele verschillende soorten en maten, toch zijn er standaard afmetingen voor de meest populaire modellen en uitvoeringen waardoor de tuinkussens voor deze modellen vaak dezelfde afmeting hebben bij verschillende leveranciers. De meest voorkomende afmetingen voor de tuinmeubelen zijn:

  • 50x123 cm (model hoge rug voor verstelbare stoelen)
  • 50x50 cm (model zitkussen of hocker)
  • 46x46 cm (model zitkussen dun voor stapelstoelen of kuipstoelen)
  • 65x195 cm (model ligbedkussen)
  • 50x200 cm (model deckchairkussen)
  • 50x170 cm (model relaxkussen met voetensteun)
  • 45x120/150 (model bankkussen voor 2- of 3-zitsbank)

Bijzondere tuinmeubelen zoals Loungesets en afwijkende tuinmeubelen zoals lounge eilanden en zweefbedden worden vaak al compleet met kussens geleverd, alhoewel ook hier standaard loungekussens verkrijgbaar zijn ter vervanging van de meest voorkomende afmetingen, namelijk rond de 60x60cm en 70x70cm , hier worden vaak ook rugkussens bij geleverd.

Mocht je een model tuinstoel of tuinmeubel hebben waar de standaard afmetingen niet in passen, dan is het uiteraard mogelijk om binnen de kleurstalen op maat je tuinkussen te laten maken, hiervoor kunnen we u een offerte maken.

 

Bestellen

1. Kan ik mijn oude tuinmeubelen ook retour geven?

Ja dat is mogelijk,  wanneer u een bestelling plaatst bij tuinmeubelen.nl heeft u de mogelijkheid om tijdens het bestelproces aan te geven dat de tuinmeubelen retour genomen moeten worden. Bij aanlevering van de bestelling zal onze vervoerder dan de oude meubelen retour nemen om te laten recyclen. Hiervoor werken we samen met de grootste afvalverwerker van Nederland (van gansewinkel) en zo dragen we ons steentje bij aan een duurzame toekomst. Op onze pagina RECYCLING staan de voorwaarden uitgebreid weergegeven. Let op! Niet bij elke bestelling is deze optie mogelijk aangezien we niet alle bestellingen met onze vervoerder uitvoeren.

2. Kan ik veilig en vertrouwd bestellen?

Ja, Tuinmeubelen.nl heeft een veilige website met HTTPS – HyperText Protocol Secure waardoor uitwisseling van gegevens volgens een beveiligd protocol worden versleuteld zodat buitenstaanders geen toegang hebben tot uw gegevens. Daarnaast gaan al onze online betalingen via Multisafepay. Multisafepay is een beveiligt online betaal platvorm, waarbij u veilig uw betaling kan uitvoeren. Hierdoor weet u en wij, dat de betaling veilig en met zekerheid gedaan kan worden. Vertrouwen vinden wij zeer belangrijk en om dit uit te stralen, daarom kunt u eigenlijk alles over ons bedrijf vinden. Zo hebben wij een showroom aan de Amsterdamsestraatweg 7B, 1411 AW te Naarden, waar u langs kan komen. Hebben wij een actief facebook kanaal, waar u onze activiteiten en aanbiedingen kunt vinden. U kunt ons bellen op werkdagen 035-8200321 of e-mail op [email protected]. Ook kunt u de eigenaren van tuinmeubelen.nl opzoeken: W.Naber, C. Walstra en S. de Wit. Daarnaast zijn al onze bedrijfsgegevens te vinden in onze webshop.

3. Welke betaalmethoden bieden jullie aan?

Bij Tuinmeubelen.nl kun je op verschillende manieren betalen waarbij alle gegevens via een speciale verbinding versleuteld en verzonden worden. Bij Tuinmeubelen.nl kunt je betalen met:

  • iDeal
  • Creditcard
  • PayPal
  • Overboeking
  • AfterPay (Achteraf betalen)

4. Bestellen met Afterpay, hoe werkt dat?

Afterpay is een betalingsoptie waardoor u achteraf kunt betalen, dus nadat u de bestelling heeft ontvangen. De betaling van uw bestelling wordt dan overgenomen door afterpay, waardoor u zich verplicht de betaling te voldoen aan afterpay. Bij deze optie ontvang je na levering een betaal overzicht per mail waarna je direct, of uiterlijk binnen 14 dagen je betaling kunt voldoen.

Afterpay zal een kredietcheck uitvoeren op basis van uw ingevoerde gegevens en is beperkt tot een maximaal bedrag van 750 euro voor een eerste bestelling dat naar een krediet tot 1250 euro kan oplopen voor herhaal aankopen na een eerste correcte betaling. Indien u de melding krijgt dat u niet kunt betalen met Afterpay kan dit verschillende redenen hebben, waar wij geen inzage in hebben. Via Afterpay kunnen ze u uitleg geven over de reden van afwijzing, kijk hiervoor op de website van Afterpay.

5. Het bestellen lukt niet, wat moet ik nu doen?

Heeft u op de juiste wijze besteld? Kijk voor de correcte manier op onze pagina BESTELLEN, of bekijk de video in onze blog “Hoe plaats ik een bestelling”

Mocht het nog steeds niet lukken dan verzoeken we u contact op te nemen met onze klantenservice.

6. Kan ik mijn bestelling ook afhalen in jullie showroom?

Bij Tuinmeubelen.nl is het helaas niet mogelijk om je bestelling af te halen in een van onze showrooms.

7. Hebben jullie voor dit product de laagste prijs?

Tuinmeubelen.nl kan jou de laagste prijs garantie bieden, omdat wij de gehele logistieke keten van ontwerp tot oplevering in eigen hand houden. Wanneer je binnen drie dagen na je aankoop hetzelfde product elders tegenkomt voor een lagere prijs, ontvang je van Tuinmeubelen.nl het prijsverschil retour. Uitgesloten zijn aanbiedingen, (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, showroom modellen, beschadigde producten, merkartikelen etc. Bij twijfel of onduidelijkheid over de juistheid van de aangeboden prijs en/of voorwaarden is het oordeel van Tuinmeubelen.nl doorslaggevend.

 

Verzending

1. Hoe ontvang ik mijn bestelling?

Zodra u een bestelling heeft geplaatst krijgt u automatisch een mail met hierin de bevestiging van uw bestelling, afhankelijk van de betaaloptie die u kiest ontvangt u dan ook de factuur zodra de betaling bij ons binnen is. Na ontvangst van de betaling zal dagelijks voor 9.00 uur automatisch een opdracht worden verzonden tot levering van uw bestelling. De gemiddelde levertijd is zo’n 2 tot 5 werkdagen, maar kan afwijken bij diverse productgroepen. Bij ieder artikel staan de levertijden vermeld en deze worden ook per mail naar u gecommuniceerd. Indien  uw bestelling uit verschillende magazijnen wordt geleverd is het mogelijk dat u de bestelling in verschillende leveringen ontvangt. Voor meer informatie kun je terecht op onze pagina Levering

2. Wat is de levertijd van mijn product?

Op de productpagina in het informatieblok onder de prijs staat de levertijd. Meer over levertijden

3. Wat zijn jullie bezorgkosten?

Voor bestellingen boven € 150 berekenen wij geen verzendkosten. Voor bestellingen tot € 50 vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten van € 4.95 per bestelling. Voor bestellingen tussen de € 50 en € 150 vragen wij een bijdrage in de bezorgkosten van € 9.95 per bestelling. Dit is een vast bedrag ongeacht het aantal artikelen of het aantal zendingen per bestelling. Tuinmeubelen.nl levert ook naar België en Duitsland.

4. Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Producten die 'direct leverbaar' zijn worden de volgende werkdag klaar gemaakt voor verzending. Houd bij de betaalmethode 'overboeking' rekening met dat de producten pas verzonden worden wanneer de overboeking binnen is. Wanneer je bestelling verzonden is vanuit ons magazijn kun je deze normaliter binnen 3 - 5 werkdagen thuis verwachten. Houd er rekening mee dat onze logistieke partners in de weekenden en feestdagen niet bezorgen. Bij bestellingen boven de 40 kg word er na ongeveer 3 werkdagen contact met je opgenomen voor het maken van een bezorgafspraak.

 

Aftersales

1. Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Bent u niet tevreden over de verzending, afhandeling of het product, dan kunt u dit kenbaar maken via ons contactformulier of u kunt telefonisch contact opnemen met onze afdeling Sales (Tel: 088 66 44 355). We zullen dan trachten uw klacht zo snel mogelijk op te lossen. We verzoeken u dan waar mogelijk zoveel mogelijk informatie aan te leveren om uw klacht zo snel mogelijk af te handelen. We onderscheiden verschillende klachten:

  • Verzending en aanlevering, hierbij kunt u denken aan een te late levering, leverafspraak die niet is nagekomen, schade bij aanlevering of andere klacht met betrekking op logistiek. We verzoeken u hier foto’s te maken van eventuele schade en een aantekening te maken op de afleverbon. Graag zo spoedig mogelijk ons hierover te informeren.
  • Product klachten, Hieronder vallen alle mogelijke problemen die u bij een product zou kunnen aantreffen zoals missende onderdelen, het niet werken van een product, defecten, fabrieksfouten, garantiegevallen of het niet voldoen aan uw verwachting. Hiervoor dient u te allen tijde het serviceformulier in te vullen zodat we de klacht correct en snel kunnen afhandelen.

Op onze website hebben we een klachtenpagina waar je onze procedure terugziet en ook direct de links vindt naar het service formulier. Mocht u niet tevreden zijn met de geboden oplossing, dan kunt u altijd contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel.

2. Zichttermijn, hoe werkt het recht van retour?

Bij alle online aankopen heeft u een zichttermijn van 14 dagen, waarbij u zonder opgaaf van reden het artikel retour kunt zenden binnen deze gestelde termijn. Dit is het wettelijke recht om binnen 14 dagen na ontvangst het artikel te bekijken zoals je ook in een fysieke winkel zou doen. Meer informatie over retourneren binnen zichttermijn.

Dit houdt dus in dat je net als in de winkel geen verpakkingen opent als dit niet nodig is en de artikelen niet daadwerkelijk gebruikt in deze periode. Het product dient onbeschadigd te blijven en mag in principe dan ook niet in elkaar geschroefd worden, tenzij het onmogelijk is het artikel anders te beoordelen. Bij de tuinmeubelen is het daarnaast ook niet toegestaan deze buiten te plaatsen.

Net zoals je in een winkel geen verpakkingen openmaakt om het artikel te bekijken is dit ook niet de bedoeling bij online aankopen, uitzonderingen zijn natuurlijk artikelen waarbij het noodzakelijk is de verpakking te openen om deze te kunnen testen of proberen zoals tuinstoelen of een lounge of tuinset, hierbij is het dus niet nodig om alle dozen te openen, maar kan voor het testen een doos of een onderdeel van de set worden geopend om deze uit te proberen en op zitcomfort en uiterlijk te beoordelen. Wil je vooraf al weten of de meubelen aansluiten bij je wensen? Dan kun je natuurlijk altijd terecht bij een van onze showrooms of contact opnemen met een van onze specialisten op de binnendienst.

Voor vrijwel alle artikelen is er online een goede omschrijving beschikbaar en staan de afmetingen, kleur en materialen aangegeven. Let er dus op dat je de juiste afmeting koopt en jezelf goed vooraf informeert op onze materiaal en onderhoudspagina zodat je niet achteraf geconfronteerd wordt met een te kleine beschermhoes of verkeerde kleur na het uitpakken van het artikel. We helpen je dan ook graag persoonlijk om de juiste keuze te maken

Houd rekening met de geldende voorwaarden waarvan de volgende met extra aandacht:

  • Retourzendingen aanmelden via het serviceformulier of model formulier voor herroepping
  • Retourkosten zijn voor eigen rekening (50 euro in geval van afhaling)
  • Indien een product onbehoorlijk retour wordt gezonden zal de waardevermindering worden doorberekend
  • Eventuele schade tijdens vervoer bij retourzenden is voor rekening voor jou als klant wanneer dit niet via onze vervoerder geschiedt.
  • Product moet onbeschadigd, compleet en indien mogelijk in de originele verpakking retour te worden gezonden.
  • Zending moet voorzien zijn van het door ons aangeleverde afhaalformulier.

Na de zichttermijn is het niet meer mogelijk de artikelen te retourneren, tenzij het een defect betreft tijdens de garantie periode. Garantie gevallen staan los van deze wettelijke regeling en worden opgelost via onze garantievoorwaarden

3. Wat is de garantietermijn?

Tuinmeubelen.nl garandeert dat alle door ons geleverde producten aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid voldoen. Gaat een product na een bepaalde tijd stuk dan volgen wij bij het afhandelen van klachten over defecte artikelen de Nederlandse wet en onze algemene voorwaarden. Voor al onze producten geldt een garantietermijn van 2 jaar met uitzondering van de parasols en tuinkussens die een garantie hebben van 1 jaar op fabricage- en materiaalfouten. Deze termijn geldt onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit.

 

Onderhoud

1. Hoe moet ik mijn tuinmeubelen onderhouden?

Eigenlijk net zoals u al uw andere spulletjes onderhoud, zorgvuldig behandelen zoals het gebruikt dient te worden en het schoonhouden en verzorgen zoals hoort bij het product. Het onderhoud van het product hangt natuurlijk af van het gebruikte materiaal en de verschillende wijzen van onderhoud voor de diverse materialen vindt je op onze onderhoudspagina’s.

Voor het onderhoud van je tuinmeubelen zijn er verschillende goede onderhoudsmiddelen beschikbaar, reinigers om de artikelen schoon te maken en beschermende coatings zoals Olie, impregneer , sealers en nanocoating (teflonachtige waterafstotende en vuilwerende laag) om het product te beschermen tegen de weersinvloeden. Zorg er hier voor dat je geen agressieve schoonmaakmiddelen gebruikt die het materiaal of de coating van je product aantasten maar gebruik een onderhoudsmiddel dat hier voor bedoeld is.

2. Welke hoes is geschikt voor mijn tuinmeubelen?

Voor de diverse tuinmeubelen zijn er aparte beschermhoezen beschikbaar in verschillende afmetingen. Zo zijn er beschermhoezen voor losse producten zoals een loungestoel, parasol, tuintafel of ligbed, maar zijn er ook grotere beschermhoezen voor het afdekken van een complete tuinset of loungeset.

Meet voordat je een beschermhoes wilt aanschaffen eerst op wat de afmeting is die je nodig hebt om je meubelen goed af te dekken. Voor een ligbed, zweefparasol, loungestoel of bijvoorbeeld schommelbank zal dit vaak een standaard afmeting zijn waarvoor ook een standaard maat beschermhoes beschikbaar is die op 95% van de producten te gebruiken is.

Ook voor de tuinsets en loungesets zijn er beschermhoezen beschikbaar die in verschillende standaard afmetingen een oplossing bieden voor een overgroot deel van de sets. Voor het bepalen van de juiste afmeting kunt u als volgt de maat bepalen:

  • Tuinsets: Neem de lengte en breedte van de tafel en tel bij de breedte van de tafel aan beide zijden de extra ruimte op van de stoelen wanneer deze aangeschoven zijn. Indien u extra stoelen aan de korte zijde van de tafel heeft of in het geval van een vierkante of ronde tuintafel zult u ook de extra ruimte van de stoelen daar moeten bijtellen.
  • Loungesets: Schuif de loungeset zo dicht mogelijk tegen elkaar aan en plaats de bank tegenover de 2 loungestoelen met de loungetafel er tussen of met de loungetafel geplaatst op de bank. Meet dan de totale lengte en breedte op en zoek de beschermhoes voor loungesets met de afmeting die hier het beste bij past.
  • Hoeksets: Hiervoor zijn L-Vormige beschermhoezen verkrijgbaar in diverse afmetingen, neem de afmeting van de lengte en van de breedte en bepaal welke afmeting je nodig hebt om de set af te dekken. In het geval je een hoekset hebt met een big corner (XL, met extra zitplaats) dan zijn hiervoor speciale hoezen beschikbaar.

Beschermhoezen zijn beschikbaar in diverse kleuren en materialen, Polyester, polyethyleen, ademende PE hoezen, informeer uzelf welke hoes u koopt, in principe zijn alle hoezen goed, maar de goedkopere hoezen ogen wat minder mooi en voelen wat harder aan. Zorg er voor dat het water goed kan weglopen en dat er geen waterbad in het midden van een set ontstaat, dit is eenvoudig op te lossen door in het midden te zorgen voor het hoogste punt, bijvoorbeeld door het plaatsen van een Bobbin of alternatieve verhoger zoals een krat of de loungetafel. Dit zorgt tevens voor een goede doorluchting van de set, wat zeker bij natuurlijke materialen als hout en rotan van groot belang is.

3. Moet ik mijn tuinmeubelen in de winter opbergen?

Nee, dat is in principe niet nodig, maar zorg er wel voor dat de meubelen tijdens de winter goed beschermd zijn tegen neerslag en UV straling en zorg ervoor dat de set vochtvrij staat zodat bij vrieskou de set niet kan beschadigen door het uitzetten van bevroren water in kieren of uitsparingen.

Een goede beschermhoes is vaak voldoende om uw tuinset in de winter te beschermen. Uiteraard is het uitstekend als u de ruimte heeft om uw meubelen op te slaan of droog weg te zetten in de winter.

4. Zijn mijn tuinmeubelen onderhoudsvrij?

Nee, onderhoudsarm is een term die we wel gebruiken, maar onderhoudsvrij niet. Net zoals je een auto buiten kunt laten staan of een fiets kun je ook je tuinmeubelen zonder al te veel problemen buiten laten staan. De tuinmeubelen zijn dan ook gemaakt van weerbestendige materialen en veelal voorzien van beschermende coating waardoor deze geschikt zijn om langere tijd buiten te staan.

Toch is het verstandig om regelmatig je tuinmeubelen schoon te maken en het vuil te verwijderen. Ook is het verstandig om hardhout regelmatig te oliën of anderszins te beschermen tegen uitdroging. Tenslotte is UV straling een schadelijke factor voor vrijwel alle materialen, zorg er dan ook voor dat je de tuinmeubelen opbergt of afdekt met een beschermhoes wanneer deze langere tijd niet wordt gebruikt. Je tuinmeubelen zullen langer meegaan indien je ze goed verzorgt, net als je auto die je mooier houdt in een garage of onder een hoes. Kijk voor het beste onderhoud op onze onderhoudspagina.